سبد خریــــــــــــــــد
ردیف عکس محصول                   نام کالا                   کد کالا قیمت تعداد کل قیمت حذف
1PH مترقلمی مدل 6011 الكترود جامدات 30600452762000000162000000
بستن


نگاهی به رخدادهای بازار امروز

امروز شنبه هفدهم آبان شاهد ادامه رونق معاملات در بسیاری از بخش ها در شروع بازار بودیم و رفته رفته این روند تا حد ملموسی در صنایع مختلف به خصوص بخش مالی، ساختمانی و خودرویی مختل گردید اما در نهایت بیشتر شاخص های بورسی توانستند به لطف تاثیرگذاری نمادهای مثبت در بخش مخابرات، پتروشیمی، سیمانی، بانکی و سرمایه گذاری در محدوده مثبت به کار خود پایان دهند . روز جاری شاخص کل بورس با رشدی 253 واحدی به 76420 واحد رسید. دو نماد "تایرا" و "سفارس" بیشترین افزایش قیمت و "دلر" و "ختوقا" نیز بالاترین افت قیمت را تجربه کردند.همچنین "اخابر" بیشترین تاثیر مثبت و "وبملت" بالاترین اثر منفی را بر شاخص گذاشت.
به گزارش نمابورس با شروع معاملات در روز شنبه شاخص کل بورس تهران بار دیگر به لطف ادامه رونق معاملات در تعداد ملموسی از بخش ها همچون بانکی، سرمایه گذاری، فنی مهندسی، سیمانی، دارویی و برخی دیگر از بخش ها در مسیر صعود قرار گرفت. عرضه بسیاری از صف های اخیر در این روند تاثیر شایانی داشت. از جمله نمادهای تاثیرگذار بر سیر صعودی شاخص می توان به "وتجارت"، "خساپا"، "وکار"، "رمپنا"، "وخارزم"، "وپارس"، "وسینا" و "وپاسار" اشاره کرد. عرضه صف خرید "اخابر" نیز بر رشد بیش از پیش شاخص دامن زد تا این نماگر بتواند نیمه کانال 76 هزار واحدی را نیز پشت سر بگذارد. در ادامه اما اوضاع این چنین نماد و شاهد افول تعداد ملموسی از نمادها در بخش های گوناگون به درصدهای منفی از جمله در گروه بانکی، خودرویی، ، ساختمانی و بیمه بودیم امری که بخشی از رشد پیشین شاخص را خنثی کرد. نمادهای مانند "خودرو"، "وبملت"، "وبصادر" و "فملی" در برهه مذکور تاثیر منفی ملموسی بر شاخص گذاشتند. پس از این برهه شاخص با شیمی منفی اما ملایم به حرکت خود ادامه داد. بهبود وضعیت در برخی از نمادهای پتروشیمی به خصوص "تاپیکو" و "فارس"در ادامه کار به کمک شاخص آمد و حمایت مقطعی را از این نماگر به عمل آورد. در ادامه کار نیز شاخص با سیری تقریبا با ثبات تا پایان زمان بازار به حرکت خود ادامه داد
امروز رئیس سازمان خصوص سازی بار دیگر به موضع گیری پیرامون موضوع سهام عدالت پرداخت. پوری حسینی در این زمینه اعلام کرد همه چیز سهام عدالت از اول تا آخرش ابهام دارد، به طوری که مشمولین شرکتهای سرمایه گذاری استانی، مدیریت سهامی که واگذار شده و نحوه محاسبه دارای ابهامات زیادی است زیرا 9 سال پیش طرحی نوشته و اجرا شده است که از روز اول ابهامات زیادی داشته که تا به امروز برطرف نشده است. وی افزود نباید امیدواری در میان مردم پیرامون آزادسازی سهام عدالت در سال جاری به وجود بیاید زیرا هنوز زمان 10 ساله پرداخت اقساط تمام نشده و سود سهام پرداخت نگردیده اما اگر لایحه مرتبط با این موضوع توسط دولت و مجلس به تصویب برسد و آنچه که پیش بینی شده اتفاق بیافتد، امکان آزاد سازی فراهم می شود.
در عین حال روز گذشته مدیر عامل بورس کالا اعلام کرد دومین نشست بین المللی بورس های کالایی کشورهای مستقل مشترک المنافع و اروپای شرقی در قالب اتحادیه الکترونیکی بین بورسی (IEU) در تاریخ 24 و 25 آبان ماه به میزبانی بورس کالای ایران در تهران برگزار خواهد شد. پناهیان افزود در این نشست مذاکرات برای عضویت بورس کالای ایران در اتحادیه الکترونیکی بین بورسی بررسی و پیگیری می شود.

امروز همچنین می توان به ثبات قیمت طلا و افت ارزش دلار در بازار داخلی اشاره کرد. طلا هم اکنون به قیمت هر گرم 92 هزار و پانصد تومان رسیده و دلار نیز در بازار آزاد در قیمت 3253 تومان در حال معامله است.
به گزارش نمابورس روز شنبه جو مبهمی بر تعداد زیادی از گروه ها حاکم بود. در گروه معدنی تنها 2 نماد مثبت بوده اند.در این گروه صف خرید یا فروشی دیده نمی شود.در گروه محصولات شیمیایی 17 نماد رشد کرده اند.در این بخش امروز "تاپیکو" صف خرید را پیش روی خود می بیند و "شکربن" صف فروش دارد. در بخش فلزات اساسی 9 نماد با افزایش ارزش سهام مواجه بوده اند.در این گروه امروز "فولاژ" صف خرید را تجربه کرده است.در بخش مخابرات هر دو نماد در درصدهای مثبت به کار خود پایان داده و "اخابر" صف خرید دارد.در بخش فنی مهندسی "رمپنا" در آخرین معاملات منفی شده است. در بخش خودرویی تنها 9 نماد مثبت بوده اند.در این بخش "خاور" صف خرید را به خود می بیند و "خمحرکه" بالاترین صف فروش را دارد. در بخش شرکت های چند رشته ای 2 نماد در آخرین معاملات در درصدهای مثبت باقی مانده اند. در بخش بانکی 11 نماد در آخرین معاملات منفی بوده اند.در این گروه صف فروش در نماد "دی" دیده می شود.در گروه سرمایه گذاری 10 نماد مثبت بوده اند. در این بخش صف فروش در نماد "وتوصا" به چشم می خورد. در بخش فرآورده های نفتی 2 نماد در درصدهای مثبت به کار خود پایان داده اند. در این بخش صف خرید یا فروشی دیده نمی شود. در گروه دارویی 6 نماد منفی بوده اند. در این بخش "دکیمی" بالاترین صف خرید را پیش روی خود می بیند. در گروه غذایی 9 نماد با رشد ارزش سهام مواجه بوده اند.در این گروه صف خرید ملموسی در نماد "غالبر" به چشم می خورد و "غسالم" صف فروش دارد.در میان قندی ها همه نمادها رشد کرده اند.در معاملات صنعت لاستیک و پلاستیک 4 نماد مثبت بوده اند. در گروه ساختمانی 11 نماد در آخرین معاملات منفی بوده اند. در این گروه سنگین ترین صف خرید در نماد "ثشرق" دیده می شود. در این میان در گروه سیمانی تنها 6 نماد افت کرده اند.در این بخش امروز نیز بالاترین صف خرید در نماد "سفارس" دیده می شود.
در پایان گفتنی است امروز 1،1 میلیارد سهم و حق تقدم در بورس مورد معامله قرار گرفت که بیشترین حجم معاملاتی مربوط به دو نماد "وبصادر" و "وتجارت" بوده است.
همچنین در فرابورس نیز بیش از 209 میلیون سهم و حق تقدم مورد معامله قرار گرفت که دو نماد "دی " و "ثباغ" بیشترین حجم معاملاتی را تجربه کردند.

گرد آورنده : irsanat.com :( محمدرضایی )
تاریخ ارسال :  1393/8/18     
تعداد مشاهده :3743
ثبت نظرات شما کاربران محترم باعث بهبود مطالب سایت خواهد شد
نام و نام خانوادگی : الزامی
تلفن/ایمیل :
نظر شما : الزامی
کد امنیتی :

الزامی


دیگر مطالب مرتبط با موضوع : اخبار بورس


جهت دیدن مطالب بیشتر کلیک کنید             
آخرین مقالات ارسالی
مطالب تصادفی


دستگاه تی دی اس متر(TDS)

دستگاه پی اچ متر دیجیتال

هدایت سنج آب,EC متر

فتومتر پرتابل دیجیتال

دماسنج دیجیتال

مولتی متر دیجیتال

ph متر خاک

ph متر، ph سنج

Tds متر

آمونياك سنج

سنسور ph سنج ، پراپ ph سنج

EC متر ، EC سنج

ph سنج هانا ، تستر ph هانا

رفرکتومتر ، قند سنج

EC/TDS متر ، هدایت تی دی اس سنج

EC/TDS/PH متر ، تستر های مولتی پارامتر آب

ترازو آزمایشگاهی

اکسیژن متر آنلاین

پی اچ ph سنج آنلابن

هدایت و تی دی اس سنج آنلاین ،EC/TDS تابلویی انلاین

اکسیژن سنج DO متر آنلاین تابلویی

محصولات شرکت آدوا ADWA -ADWA

تجهیزات کنترل و اندازه گیری آنلاین

کلر سنج

فروش فوق العاده تجهیزات آنلاین تابولویی

محصولات شرکت ای زد تایوان AZ

فلکسی تستر، کلر، کلراید، سختی، سختی کلسیم، مس، روی،سیلیسم



فروشگاه ایران صنعت ،بررسی انتخاب و خرید آنلاین

فروشگاه ایران صنعت در سال 1388 تاسیس گردید، که مفتخر است ، با عرضه محصولات ابزاردقیق ، برق الکترونیک ، ابزارآلات و تجهیزات صنعتی در سراسر کشور با بهترین کیفیت و قیمت رقابتی در خدمت هموطنان گرامی باشد .
ENAMAD logo-samandehi

آدرس : کرج چهار راه کارخانه قند به سمت میدان هفت تیر خیابان پناهی کوچه پناهی 1 پلاک 61 ساختمان اهورا واحد یک
شماره تلفن : 02691300551
شماره همراه : 09106978820 واتساپ ، تلگرام ، ایتا ، روبیکا ، ای گپ روی این شماره می باشد
شماره نمابر : 30008666850361
افراد آنلاین: 121
تاریخ :1403/2/26
پرداخت آنلاین شبکه اجتماعی یوتیوب اینستاگرام شبکه اجتماعی فیس بوک

تمامي كالاها و خدمات اين سایت، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه میاشند و فعاليتهاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است
تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به ایران صنعت میباشد.